Ano, tato možnost existuje a označuje se zkratkou mVoIP - z anglického mobile VoIP ( mobile Voice over Internet Protocol ). K volání potřebuje uživatel "chytrý" telefon s operačním systémem, nejlépe integrována podpora SIP protokolu ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Session_Initiation_Protocol ), je v telefonech Nokia, tyto telefony mají přímo ve firmware tzv. SIP klienta, což je software pro internetové volání. Integrace je tak dokonalá, že nepoznáte rozdíl v obsluze telefonu při volání přes internet nebo GSM. Taktéž telefonní seznam telefonu funguje pro volání VoIP. Telefonovat přes internet umožňují také aplikace třetích stran, které naleznou využití hlavně na telefonech s operačním systémem Android nebo na telefonech iPhone ... Pro většinu OS je možno použít například SW Fring, který umožňuje jak telefonovat přes VoIP, tak například komunikovat přes Skype. Dalším zajímavým SIP klientem je aplikace Sipdroid. Tyto aplikace jsou většinou zdarma ke stažení v androidmarketu případně na internetu, odkazy ke stažení je možno získat například na http://www.mvoip.cz. Android 2.3 již má integrovaný SIP klient přímo do OS.
Situace u iPhone je odlišná, kvalitní aplikace je potřeba za minimální poplatek stáhnout z marketu, případně použít Fring, který je také pro iPhone zdarma. Pro telefony s OS Windows phone 7 je k dispozici například SIP klient SJPhone.
Dále je zapotřebí k úspěšnému volání přes internet samotná internetová konektivita. Zde je vhodné využít v domácích podmínkách nebo v kanceláři WiFi pokrytí. Případně v terénu 3G, které je již pro VoIP dostačující s určitým omezením ( vytížení buňky, místní podmínky ... )
Jaké jsou ceny volání ? Dám příklad: Mám chytrý mobil a operátora T-MO.
chtěl bych volat přes VoIP svým známým či rodině, kteří mají různé operátory, nikdo z nich ale nevolá přes Voip. Jde to takto udělat? Kolik zaplatím při volání na jednotlivé operátory?
Ano, volat můžete za pomocí nomandického telefonního čísla, tedy čísla pevné linky začínajícím 910 například 910 123 456 . Toto číslo je možno využívat na území celé ČR, bez omezení vazby na určitou adresu, jako je tomu u geografických telefonních čísel. Toto číslo má "stejné vlastnosti" jako klasické číslo pevné linky, dovoláte se tedy na všechna čísla v ČR a také na toto číslo se Vám dovolá kdokoliv za stejných podmínek, jako by volal na pevnou linku z čísla svého operátora.
Cena volání například u VoIP Mikrotech za jednu minutu hovoru při sekundové tarifikaci je 0.54 Kč na pevné linky v ČR a od 1.43 do 1.67 Kč včetně DPH dle tarifu na všechna mobilní čísla v ČR. Měsíční paušál za využívání VoIP je nulový, pouze se platí 1 Kč měsíčně za pronájem čísla.
Taktéž volání do zahraničí je velice výhodné, například do USA voláte za cenu nižší než v ČR, do všech okolních států v EU na pevné linky nezaplatíte vće než 1 Kč. Volání v síti je zdarma, svým známym, kteří využijí stejnou síť voláte zcela bez nákladů a bez omezení.
Jak technicky volání přes Voip z mobilu funguje? Musím mít na mobilu nonstop připojení k internetu?
Platím nějaký paušál nebo to funguje jako "kredit"?
Jak jsme již napsali, použijete WiFi nebo 3G. Velice zajímavé je využití free WiFi v zahraničí, kdy můžete volat z dovolené domů za ceny, které byste zaplatila doma. Paušál je dle tarifu od 1 Kč do 30 Kč měsíčně. Pokud zvolíte 30 Kč paušál, získáte dodatečnou slevu na volání do mobilních sítí ( 1.43 Kč včetně DPH při sekundové tarifikaci )
Za zmínku také stojí vliv tarifikace, u VoIP je běžná tarifikace po sekundách od první sekundy. Platíte tedy jen to co skutečně provoláte.
Klasický hovor " Ahoj, platí schůzka dnes? " Vás tedy nebude stát celou minutu hovoru, ale pouze 15 sekund, tedy 36 haléřů.
Služba je předplacena, jedná se tedy o kredit ze kterého je možno čerpat hovorné. Výpis hovorů je online na www stránkách.
Další výhodou použití VoIP je možnost získat kredit na volání z příchozích hovorů. Kredit Vám bude přičten za každou minutu příchozího hovoru na Vaše VoIP číslo z mobilu nebo pevné linky a to ve výši 10 haléřů ve špičce a 5 hal. mimo špičku.
VoIP umožňuje také další doplňkové funkce virtuální ústředny.
Virtuální ústředna umožňuje nejen levné volání , ale také zdarma funkce přesměrování, přepojení hovorů, kaskádové, a skupinové vyzvánění nebo digitální záznamník a mnoho dalších základních funkcí. Nově je k dispozici také tvorba IVR menu – automatické sekretářky. Hlasovým syntezátorem můžete generovat vlastní hlášení, jež jsou téměř k nerozeznání od lidského hlasu. Virtuální ústředna má větší možnosti využití hlasové komunikace než běžné hardwarové pobočkové ústředny umístěné fyzicky ve firmě. Základní služby jsou zdarma.
Provozování telefonní ústředny jako hostované služby je výhodné také z ekonomického hlediska, odpadá nutnost pořízení a správy zařízení. Možnosti virtuální ústředny jsou stále rozšiřovány a zlepšovány, nestane se tedy morálně zastaralou. V neposlední řadě odpadají náklady na elektrickou energii potřebnou pro hardwarové ústředny.